Last Updated on

Dieta wegetariańska jest powszechnie uważana za jedną z najzdrowszych diet dla ludzkości. Wiele badań wykazało, że dieta wegetariańska zmniejsza ryzyko występowania chorób rozległych, takich jak choroby serca i cukrzyca, oraz poprawia zdrowie większości diet nie wegetariańskich. Nie oznacza to jednak, że dieta wegetariańska jest najlepszą dietą dla zdrowia wszystkich.
Okazało się, że dieta cetogénem jest bardziej skuteczna niż dieta wegetariańska w celu zmniejszenia masy ciała, zwiększenia poziomu trigliceringu i poziomu cukru we krwi oraz zmniejszenia nasilenia chorób takich jak cukrzyca typu 2, otyłość, epilepsja, Choroba Alzheimera, zespół policystycznych jajników i niektóre rodzaje raka.
Ważne aspekty diety wegetariańskiej, aby schudnąć – stracić 10, aby opublikować
Jednak dieta ketogenna wiąże się z pewnymi problemami środowiskowymi i zdrowotnymi. Główny problem środowiskowy związany ze wszystkimi rodzajami diet zawierających mięso pochodzi z miejsca, w którym ludzie otrzymują produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak mięso i produkty mleczne. Mięso i produkty mleczne pochodzące ze zwierząt tradycyjnie stosowanych w kontrolowanym karmieniu zwierząt (CAFO) są nie tylko gorsze od żywieniowego punktu widzenia, ale przyczyniają się do zmiany klimatu i nadużywania zwierząt i lokalnego środowiska. Ponadto, jeśli mięso, które jesz, jest w większości zapakowane w mięso (na przykład bekon, szynka, kiełbaski, hot-dogi i salami), wówczas możesz zwiększyć ryzyko chorób serca, cukrzycy typu 2 i niektórych rodzajów raka.
Oznacza to, że żadna dieta nie jest lepsza od wszystkich, jednak zapożyczając się z zasad diety cetogénem i diety wegetariańskiej, jesteśmy w stanie sformułować plan odżywiania, który jest zdrowszy dla ludzi, zwierząt i środowiska. Innymi słowy, jesteśmy w stanie uzyskać korzyści z diety wegetariańskiej, diety ketogennej w diecie wegetariańskiej, diety ketogenicznej.

Co to jest wegetariańska dieta ketogeniczna?

Najprostszą definicją diety wegetariańskiej jest dieta wolna od mięsa, ryb i drobiu, która ogranicza węglowodany. Jedząc w ten sposób, jesteśmy w stanie wykorzystać wszystkie zalety diety cetogénem, ​​zmniejszyć nasz ślad węglowy, zmniejszyć nadużywanie zwierząt i poprawić zdrowie.
Jajka i produkty mleczne, dwa z głównych produktów pochodzenia zwierzęcego, które można jeść w diecie cetogénem wegetariańskie, są bogate w składniki odżywcze, a ich produkcja ma znacznie mniejszy wpływ na środowisko niż mięso z jagnięciny, wołowiny, łososia, drobiu, indyka i wieprzowina. Możesz również uzyskać pozytywne efekty kolejnego kroku, pozyskując, jajka i produkty mleczne od kurcząt i krów hodowanych na rodzimych trawach. Aby wspomóc te praktyki hodowli zwierząt są zdrowe i zrównoważone, będziesz inwestować w produkty zwierząt bardziej ludzkie i zdrowe (więcej o tym później).
W tym artykule skupimy się na tym, jak wdrożyć wegetariańską dietę ketogenną, która obejmuje jaja i produkty mleczne. (Nie polecaj produktów mięsnych, rybnych lub drobiowych, z drugiej strony, jeśli chcesz wyeliminować wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego z ketogenicznej diety, znajdziesz znacznie lepsze wskazówki, jak uzyskać pełną listę produktów mlecznych i jaj w nasz kompletny przewodnik po wegańskiej diecie ketogenicznej.

Niezbędne składniki odżywcze w diecie odchudzającej – dieta wegetariańska jest zdrowa

Niezbędne składniki odżywcze w diecie odchudzającej – dieta wegetariańska jest cennaUna Przegląd wegetariańskiej diety ketogennej
Aby prawidłowo wdrożyć dietę, musisz przestrzegać następujących zasad:
Ogranicz spożycie węglowodanów ogółem 35 gramów lub mniej dziennie.
Usuń całe mięso zwierząt ze swojej diety (na przykład mięso, drób i ryby).
Jedz dużo warzyw o małej zawartości węglowodanów.
Uzyskaj co najmniej 70% kalorii z tłuszczu.
Spożywaj około 25% kalorii z białek pochodzenia roślinnego, jaj i produktów mlecznych.
Uzupełnienie składników odżywczych, które może nie być wystarczająco dużo takich jak witaminy D3, DHA i EPA, żelaza i cynku.
Użyj kalkulatora keto, aby obliczyć zapotrzebowanie kalorii i makroskładników.
Czytaj dalej, aby uzyskać dokładniejsze zalecenia dotyczące diety wegetariańskiej ketogennej.
Wegetarianie mogą ograniczyć swoje węglowodany
Najczęstszym błędem, że wegetarianie tworzą dietę ketogenną, jest spożywanie zbyt dużej ilości węglowodanów. Wynika to głównie z faktu, że wiele ulubionych potraw wegetarian to jedne z najbardziej obciążonych węglowodanów, takich jak:
Zboża – pszenica, kukurydza, ryż, zboża itp
Rośliny strączkowe, takie jak soczewica, czarna fasola, groch itp
Cukier, miód, agawa, syrop klonowy itp
Owoce: jabłka, banany, pomarańcze itp
Bulwy ziemniaków, ziemniaków itp
Podczas diety ketogennej nie spożywać pokarmów wymienionych powyżej. Te pokarmy są tak bogate w węglowodany, że można przejąć kontrolę nad ich limitem węglowodanów w ciągu dnia. Jednak to, że nie możesz jeść tych potraw, nie oznacza, że ​​utkniesz z jajami i sałatą jako opcją przyjazną dla Keto.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here